Lähetys- ja avustustyö

Murmanskilaiset pääsivät 1. adventtisunnuntaina 2020 viettämään jumalanpalvelusta uuteen kirkkosaliin

Tule mukaan toimimaan ja/tai tukemaan!

Lähetystyö on Jeesuksen asettamana jatkuva haaste jokaiselle kastetulle. Lähetystyöhön voi osallistua lähtemällä tai lähettämällä. Tervolan seurakunta tukee lähettäjänä nimikkolähettiensä Juha SaarenLinkki avautuu uudessa välilehdessä työtä Inkerin kirkossa ja Richard OtisonLinkki avautuu uudessa välilehdessä työtä maahanmuuttajien parissa Helsingissä. Juha toimii Suomen Evankelis-luterilaisen Kansanlähetyksen Linkki avautuu uudessa välilehdessä(SEKL) ja Richard Suomen Luterilaisen Evankeliumiyhdistyksen Linkki avautuu uudessa välilehdessä(SLEY) työyhteydessä.

Tervolan seurakunta tukee myös Murmanskin ja Karatusan Linkki avautuu uudessa välilehdessäluterilaisia seurakuntia Venäjällä. Karatusan seurakuntaa SEKL:n kautta ja Murmanskia Lapin seurakuntien yhteisen Murmansk-rahaston kautta.

Voit osallistua lähettäjänä nimikkolähettien työhön muistaen heitä rukouksissasi ja terveisin. Taloudellisen tuen voi osoittaa lähetysjärjestöjen kautta: Juha, SEKLLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Richard SLEYLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Tervolan seurakunta tukee myös Suomen Lähetysseuran Linkki avautuu uudessa välilehdessä(SLS) toimintaa kolehdein ja Kauneimmat joululaulut -tilaisuuksien tuotolla.

Avustustyö eli diakonia on lähetystyön tavoin seurakunnan perustehtävä. Apua tarvitsevan lähimmäisen auttaminen on aina kuulunut kristillisen seurakunnan ja jokaisen kristityn tehtäviin.

Tervolassa toimii yli kymmenellä kylällä diakoniakylätoimikunta, joka koordinoi kunkin kylän avustustoimintaa.

Tervolan seurakunnan kirpputoriLinkki avautuu uudessa välilehdessä

toimii vapaaehtoisin voimin osoitteessa Keskustie 83.

Kirpputorille voi lahjoittaa myytäväksi puhtaita, ehyitä ja muutenkin hyväkuntoisia vaatteita, astioita ja muuta vastaavaa.

Kirpputorin tuotosta maksetaan kirpputoritilan vuokra ja pakolliset ylläpitokulut. Tuotto jaetaan diakonia- ja lähetystyön kesken.

Tavaran lahjoittamiseen ja vapaaehtoistyöntekijäksi ilmoittautumiseen liittyen voi soittaa numeroon 0504370011. Puhelimeen vastaa kirpputorin työntekijä kirpputorin aukioloaikana.

Kirpputori on avoinna ma 11-16, ke 15-18 ja la klo 10-15.